11 Aralık 2014 Perşembe

Fareler ve İnsanlar

Merhaba! :) 
Eğer bu yazıyı okuyorsanız beni mutlu ediyor ve sevindiriyorsunuz bu yüzden teşekkür ederim. 
Şimdi gelelim bugün ki post konuma...
Lise ve ortaokul yıllarında okumuş olmanız muhtemel bir kitap ve sinemaya uyarlanmış filminden bahsedicem: Fareler ve İnsanlar ( Of Mıce and Men) 
Kitabını en az  4-5 yıl önce okumuş bile olsam öyle bir kitap ki sizin ruhunuzda iz bırakıyor. Belki özlenen bir sevgili, bir anne bir kardeş gibi. Evet bu kitabın size yaşattığı duygu ancak böyle ifade edilebilir. Unutmanız imkansızdır... 
Konusu şöyle ki: Oldukça iri yarı ama küçükken at tepmesi sonucu zekası gelişmemiş Lennie ile ufak tefek ama oldukça zeki George'un başına gelen olayları konu alıyor. Lennie yumuşak ve tüylü cisimlere/eşyalara dokunmayı çok seviyor ve olaylar bu özelliğinin etrafında gelişiyor. Az önce kitabın filme uyarlanmış halini izledim ve BAYILDIM! Şu günler de bile kitapların konularını kafalarına göre değiştirip alakasız filmler yapılıyorken 1939 yapımı bu uyarlama kesinlikle kitapla birebirdi. Bence şuan uyarlama yapan o kısımda çalışan kim varsa bu filmi izlemeli ve kendinden utanmalı. Tabii her uyarlama berbat değil ama azımsanmayacak derecede çok oldukları da kesin. Kitabı tekrar okumuş gibi hissettim ki herkes benim gibi düşünmüş sanırım ve IMDB puanı 7,8 miş. Bildiğiniz gibi 'imdb' şuan film puanlanmasında en ciddiye alınan kuruluş. Filmden bahsetmek istiyorum biraz. Tarih olarak çok eski olduğu için dolayısıyla siyah-beyaz formda çekilmiş. Oyunculardan Lennie karakteri - yarım akıllı olan- kesinlikle çok doğru tercihmiş fakat George karakterini canlandıran abinin davranışları bazı yerlerde bana garip geldi. Yinede pek fazla göze batmıyordu. Eski film olduğu için ''sıkılırım izleyemem'' demeyin sakın! Çok büyük bir şey kaçırmış olursunuz. Hemde çok büyük! 
Fareler ve İnsanlar kitabından bir kaç alıntı yapıp yazımı sonlandırıyorum, umarım sizde beğenirsiniz veya umarım izlemişseniz ve çok beğenmişsinizdir. Şimdilik hoşça kalın ^.^



''İnsanın yüreğinin iyi olması için akla ihtiyacı yoktur. Bana zaten bu ikisi birlikte pek olmuyor gibi geliyor. Gerçekten akıllı bir adama bakıyorsun, hiç de iyi biri olmadığını görüyorsun.''

''Niye girmiyorsun yatakhaneye?'' diye sordu Lennie. ''Zenciyim de ondan. Yatakhanede kağıt oynuyorlar, ama ben zenci olduğum için onlarla oturup kağıt oynayamam. Kokuyormuşum ben, öyle diyorlar. Sana bir şey söyleyeyim mi, aslına bakarsan siz de bana kokuyorsunuz.''


“İnsan olmak kolay değildir, hele ki ‘insanca’ yaşanabilecek bir toplum düzeni yoksa!”



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder